Karibu Zanzibar

When we woke up it was still raining, so called a taxi to take us to the ferry terminal. When we got there, some guys (as soon as the car stopped) grabbed our bags out of the car we could hardly follow them. They had an ID and said they were official porters… It turned out they wanted us to buy ticket from a different office, and they were not aware we already had one. They looked disappointed. Got to the ferry safe and sound. Dar Es Salaam is a city I would never go back, but this is only my opinion. We left for the lovely Zanzibar.

The ferry journey took 1.5 hours, and we met a Finnish guy on the way there. His name was Toni and when we arrived to Stone Town, Zanzibar, we decided to have some dinner together (after a little rest in the hotel). Did a short walk too in the town with Toni and stopped at the food market, by the ocean. Interesting fact: when 2 blondes were walking together there were lots of local guys following us and tried to be our guides. While we were with Toni, there was hardly anyone did so… It was quite dark, when we walked back to the hotel, but actually not scary. Lots of tourists everywhere, street lights on and good atmosphere ensured our security. Already in love with Zanzibar.

We stayed at the Al-Minar hotel, really good location, walking distance from the ferry terminal and close to everything in Stone Town. Very posh, quite expensive, but we enjoyed every minute there. The staff were really friendly and helpful and offered a welcome drink on arrival. The room was spacious, there was hot water, clean towels, A/C, TV (didn’t watch), high speed Internet (most important!🙂 ), fridge and lovely comfortable bed with mosquito net. The breakfast in the roof top was amazing and huge. Highly recommend it to anyone.

Amikor felébredtünk, még mindig esett az eső, taxival mentünk ki a kikötőbe a kompra. Amikor odaértünk, néhány férfi kikapta a táskánkat a csomagtartóból, ahogy a taxi megállt, mi alig bírtuk követni őket. Fényképes igazolvány lógott a nyakukban, azt mondták, hogy ők a kikötőben dolgoznak. Egy irodába vittek bennünket, azt akarták, hogy ott vegyük meg a jegyeket a kompra, persze nem tudták, hogy nekünk egy már a zsebünkben lapult. Csalódottnak tűntek. Szerencsésen odaértünk a kompra. Dar Es Salaam azon városok egyike, ahova soha nem mennék vissza. De ez csak az én véleményem. Elindultunk a csodás Zanzibárra.

Komppal másfél óra volt az út. Találkoztunk egy finn fiúval is, akit Toninak hívtak. Amikor megérkeztünk az óvárosba, Zanzibárra, eldöntöttük, hogy majd együtt vacsizunk (egy kis pihi után a hotelben). Sétáltunk is a városban Tonival és leültünk a piaccal szemben az óceán partján. Érdekes tények: amikor 2 szőke sétált együtt elég sok helyi férfi jött oda hozzánk, hogy elkalauzolnak bennünket. Amikor Tonival voltunk, szinte alig történt hasonló eset… Már elég sötét volt, amikor visszasétáltunk a hotelbe, de itt egyáltalán nem féltünk. Mindenhol turisták, utcalámpák világítottak és csodás atmoszféra. Már akkor szerelembe estünk Zanzibárral.

Az Al-Minar hotelben szálltunk meg, nagyon jó helyen van, gyalog is elég közel volt a kikötőhöz, de minden máshoz is a belvárosban. Nagyon flancos, elég drága, minden itt töltött percet élveztünk. A személyzet nagyon barátságos és segítőkész volt, megérkezésünkkor egy pohár frissítővel kínáltak bennünket. A szoba elég tágas volt, a meleg víz életmentő, tiszta törölközők, légkondi, TV (nem néztük), gyors internet (legfontosabb🙂 ), hűtő, és kényelmes ágy szúnyoghálóval. A reggeli a tetőtéri étteremben bámulatos és óriási volt. Magasan ajánlom mindenki figyelmébe.

20140306_141452[1]

20140306_151223[1]

20140306_165547[1]

20140306_183805[1]

20140306_184827[1]

This entry was posted in Facts /Tények, Story, with photos / fotókkal and tagged , , , . Bookmark the permalink.